Quantcast

Week op Rhodos | Dag 1 en 2

$

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik ben alweer precies één week terug van een plek waarvan ik twee weken geleden nog amper het bestaan af wist. Thomas en ik wilden al best wel lang heel graag met z’n tweeën op vakantie, en dan het liefst naar een omgeving waar we allebei nog nooit waren geweest.

Zo gezegd, zo nog niet geboekt. Met het begrip keuzes maken word je altijd en overal wel geconfronteerd. Zo moesten wij dus onze vakantie boeken, maar door de vele keus en de weinig specifieke eisen van ons werd het aanbod groot en bleef het zo.

Totaal radeloos en hopeloos zijn we naar het reisbureau gestapt (na nog twee goede vakantiebestemmingen te hebben misgelopen op het internet) en zijn we daar zeer goed geholpen door Arke. Het plan was Kreta, het werd Rhodos (een eiland van Griekenland). De naam lag ons wel bekend in het oor, maar veel wisten we er niet van. Veel tijd om informatie erover te zoeken hadden we ook niet, we moesten snel onze koffers inpakken want we vertrokken de volgende dag al!

Dag 1

Donderdag 18 juni was ik er helemaal klaar voor, alles netjes ingepakt, totdat ik een telefoontje kreeg van Thomas dat hij net op het laatste moment gelezen heeft dat onze vlucht twee uur vertraagd was. Anderhalf uur later dan gepland kwamen we dus op Schiphol aan waar de mevrouwen aan de incheckbalie al selfie-end zaten te wachten op de laatste twee passagiers (en nee, ik was deze keer niet te laat, maar gewoon de laatste).

We kregen een waardebon van ongeveer zes euro om te besteden aan eten en/of drinken op Schiphol. Onze eindhalte, de Burger King, had veel moeite met de drukte waardoor ik langer op mijn eten moest wachten en ik dus als troost extra veel kreeg… Voelde me zo schuldig door al dat on-opgeëte eten terwijl ik dat niet eens zelf had besteld haha.

Al wachtend op ons vliegtuig kregen we te horen dat onze vlucht met nog een half uur extra vertraagd was. Nu begon bij ons de spanning op te komen… Wij hadden namelijk gehoord over de regel dat je een vergoeding kan aanvragen van best wel veel geld (0nze hele vakantie), als je drie uur of meer later op je bestemming aankomt dan gepland.

Tijdens het wachten raakten we aan de praat met drie meiden die op dat moment contact hadden met iemand van de luchtverkeersleiding en zij kregen af en toe een update over waar ons vliegtuig zich op dat moment bevond, super grappig! Maar dat maakte de spanning niet minder haha. Op het moment dat we allang hadden moeten boarden was ons vliegtuig er nog niet en wij hadden stiekem al een beetje hoop op een gratis vakantie. Die vreugde was alleen van korte duur, toen we hoorde dat er een ander, sneller vliegtuig werd gehaald uit België én dat we wind mee hadden. Het personeel deed er ook alles aan om iedereen zo snel mogelijk in het vliegtuig te krijgen en eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat we drie kwartier eerder aan zouden komen. Al die tijd voor niks in spanning :).

IMG_5716.JPG wordt weergegeven    IMG_5717.JPG wordt weergegeven

unnamed (1)

OLYMPUS DIGITAL CAMERARHODOS De reis verliep gelukkig goed, en om alle stress een beetje weg te krijgen besloot ik om Mr. Bean te kijken. Ik was namelijk mijn oortjes vergeten (dom!), maarja die had ik hier toch niet voor nodig… :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In het hotel werd ons humeur alleen maar beter. Van tevoren hadden we niet echt normale foto’s gezien van ons hotel, omdat het net gerenoveerd was en er dus alleen animatie foto’s op de site stonden. We hadden dus geen idee wat ons te wachten stond.

We werden heel vriendelijk ontvangen door het personeel dat meer dan twee uur op ons gewacht had (en dat om twee uur ‘s nachts). In onze kamer stond voor ons allebei een salade klaar en we hadden een koelkast die ook goed gevuld was.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dag 2

Dit was eigenlijk onze eerste ‘echte’ dag op Rhodos, omdat we laat in de avond aankwamen. Doordat we Rhodos tot die tijd alleen nog in het donker gezien hadden, hadden we ook niet echt een idee hoe het er nou echt uitzag hier. Toen we waren ontwaakt uit onze slaap en we naar de receptie liepen schrokken we best wel erg. Het strand bleek nog dichterbij te zijn dan we dachten én vooral veel en veel blauwer. Ik ben in mijn leven niet op weinig stranden geweest, maar deze lichte kleur zee had ik nog nooit in het echt gezien.

Ook kwamen we erachter dat we echt zowat in Turkije zaten, we konden namelijk de kust van Turkije zien (als je goed kijkt zie je de bergen).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA We zaten in Rhodos-stad, aan de bovenkant van het eiland. In de omgeving konden we lopen naar het oude en naar het wat nieuwere gedeelte. We besloten om de ‘omgeving te verkennen’ zoals menig mens doet op de eerste dag van zijn vakantieplek. Ook hier was de omgeving heel mooi, het leek wel of je in de geschiedenisboeken liep, alle oude elementen waren nog zichtbaar.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Valt je iets op? Die ogen op de bomen… Toch wel een beetje scary…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gelukkig volgen wij het nieuws goed en waren we op de hoogte van de lege geld automaten in Griekenland. Dit was de eerste pin automaat die we tegenkwamen en het was gelijk raak. We waren dus blij dat we genoeg contant geld bij ons hadden, maar achteraf bleek dit eerste en de laatste pinautomaat waarvan wij hebben gezien dat hij het niet deed.

YAY we zaten aan de goede kant van het eiland om zonsondergang te zien! Super mooi zo bij die zee.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na zonsondergang nog een wandeling gemaakt door het nieuwere gedeelte van de stad, waar het nog vol leven was. En hoe leuk is deze winkel waar ze zelf voor je neus zuurstokken ‘kneden’?OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dag 3

Nieuwe dag, nieuwe mogelijkheden om te ontdekken wat dit eiland nog meer voor moois te bieden heeft.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hier bleek een super leuk pleintje te zijn met allemaal (dak)terrasjes. Snel kijken hoe het drinken smaakt op zo’n dakterras!OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Super leuk uitzicht zo over het plein. We waren alleen wat minder tevreden over de prijs van de zelf in elkaar geflanste ‘ice frappé’. Maarja, daar zijn we Hollanders voor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    IMG_5785.JPG wordt weergegeven

Onze tocht vervolgt door het haventje en daarna even van het mooie uitzicht van het water genoten. Ik kan nog steeds niet geloven hoe blauw het water was hahaha.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA In de avond hebben we in ons hotel à la carte gegeten. Ondanks dat we all inclusive programma hadden, hadden we niet verwacht dat dit er ook onder zou vallen, we werden super verwend! We hebben erg gelachen om de ontevreden Duitse dames naast ons en al zaten we super ver van elkaar af (en moesten we onze zinnen soms vier keer herhalen) hebben we lekker gegeten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Door de (altijd) grote lading met foto’s laat ik in het vervolg van deze reeks nog meer leuke kiekjes zien van dit mooie eiland!

Viewing all articles
Browse latest Browse all 18

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Vimeo 10.6.1 by Vimeo.com, Inc.

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.